Vilkikai į Baltarusiją keliauja ir geležinkelio bėgiais

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-12-23 10:58

Didėjant krovininių automobilių srautui per Baltarusiją, pasienyje susidaro vilkikų eilės, o ypač prieš didžiąsias metų šventes. Kai kurie transporto atstovai prognozuoja dar labiau išaugsiančias gabenimų per Baltarusijos teritoriją apimtis. To priežastis – pasikeitusi tranzito tvarka Rusijoje. Šiuo metu daugumoje šios šalies muitinių neforminamos TIR knygelės. Dabar vežėjams siūlomas alternatyvus būdas išvengti didelių eilių Rusijos ir Baltarusijos pasienio punktuose. AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Baltarusijos geležinkeliai vilkikus su puspriekabėmis siūlo gabenti per sieną traukiniu.

Alternatyva kelių transportui

Tikimasi, kad praeitą mėnesį startavęs projektas – kontreilerinis traukinys “Nemunas”, skirtas vilkikų su puspriekabėmis gabenimui per sieną sudomins ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių vežėjus. Siekiama populiarinti projektą tarp kitų ES šalių vežėjų.

AB “Lietuvos geležinkeliai” Krovinių vežimo direkcijos Krovinių ekspedijavimo departamento “LG Ekspedicija” direktorius Andrejus Ponomariovas sako, kad projektas „Nemunas“ yra alternatyva kelių transportui ir efektyvus būdas išvengti didelių eilių ES–NVS šalių pasienio punktuose. „Kaip žinia, šiuo metu ilgos eilės pasienyje yra didelė problema vežėjams iš visos Europos. Žinoma, Kalėdų laikotarpiu transporto srautai žymiai išauga, todėl tokiais atvejais šis projektas yra ypač aktualus, tačiau mes dėsime visas pastangas, kad kontreilerinių vežimų paklausa būtų stabili visus metus“, – sako jis.

Kursuoja kartą per savaitę

Šiuo metu traukinys iš Baltarusijos išvyksta ketvirtadienį 22 val., į Lietuvą atvyksta penktadienį 8 val. Iš Lietuvos išvyksta penktadienį 22 val., Baltarusijoje būna šeštadienį 8 val. Esant poreikiui tvarkaraštis gali keistis, t. y. reisų skaičius dažnėti. Vienu metu traukiniu galima gabenti iki 30 vilkikų su puspriekabėmis, maršrutu Minskas-Vilnius-Minskas. „Kelionė trunka 10 valandų. Vežėjas išvengia grūsčių pasienyje, taip pat, važiuojant traukiniu jis garantuotai pasieks tikslą numatytu laiku, o sava eiga gali būti visaip“, – sako A. Ponomariovas.

Kaina šiuo metu yra 299 USD už vieną vilkiką su puspriekabe vežant iš Lietuvos ir 355 USD vežant iš Baltarusijos. Kaina gali būti koreguojama atsižvelgiant į rinkos poreikius.

Pirmieji vežimai leido įvertinti technologinio proceso trūkumus. Žymesnių trūkumų nebuvo, tačiau pagal vežėjų pageidavimus buvo patobulintas išvykimų grafikas bei stotis, pagreitintos dokumentų forminimo procedūros.

Muitinės procedūros

Atsakydamas į klausimą kokios muitinės procedūros, laukia vilkiko keliaujančio į Baltarusiją, A. Ponomariovas pasakojo, kad bus atliekamas keleivių pasienio ir muitinės tikrinimas, o AB „Lietuvos geležinkeliai“ pateiks LR muitinei įvežimo deklaracijas, įformins supaprastinto muitinio tranzito procedūras.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas