Vyriausybė atvėrė kelią Vilniaus metro (3)


Fotodienos nuotr.

Atnaujinta:2014-02-12 16:15

BNS

2014-02-12 14:00

 

Vyriausybei trečiadienį pritarus parlamentarų parengtam Metropoliteno koncesijos įstatymo projektui, kuris atvertų kelią investuoti į metro koncesijos projektus, premjeras sako, kad kol kas tai yra tik idėja, kol kas nekalbama nei apie nacionalinio statuso suteikimą projektui, nei apie jo įgyvendinimą, nei apie finansavimą.

 

Algirdas Butkevičius mano, kad projektas nėra išbaigtas ir dar reikia dirbti.

"Faktiškai grąžinome įstatymo projektą tobulinti Seimui, apie įgyvendinimą ten tikrai nėra kalbama, nėra kalbama apie finansavimą, aš manau, tai yra daugiau idėjos klausimas ir jokiu būdu negali būti suteiktas nacionalinis statutas", - trečiadienį po Vyriausybės posėdžio žurnalistams teigė ministras pirmininkas.

Pasak susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, idėja yra priimtina iš esmės, tačiau įstatymo projektas turi būti tobulinamas.

"Iš esmės pritarti Metropoliteno įstatymo koncesijos projektui, tačiau siūlyti teikti Seimui tobulinti projektą, nes yra daug teisinių nesuderinamumų, pastabų - jų yra beveik 17", - Vyriausybės posėdyje sakė susisiekimo ministras.

Jo teigimu, įstatymas yra daugiau teisinės bazės kūrimo įrankis ir nėra skirtas vienai konkrečiai vietovei.

Dėl statuso, kad tai nacionalinės svarbos objektas - jeigu Raseiniai norės metropoliteną daryti, tai tikriausiai nebus jis nacionalinės svarbos objektas. Šis įstatymas - daugiau teisinės bazės kūrimas", - sakė R.Sinkevičius.

Pagal Koncesijų įstatymą Vyriausybė negali būti koncesininkė, todėl siūloma Metropoliteno įstatyme įtvirtinti, kad Vyriausybei ar jos įgaliotos institucijos sukurtai projekto įgyvendinimo bendrovei koncesija suteikiama be konkurso.

Įstatymo projekto autoriai sako, kad Vilniuje nutiesus metro, bus atvertas kelias kelių milijardų litų vertės užsienio investicijoms.

Premjeras Algirdas Butkevičius yra sakęs, jog Vyriausybė tokiam projektui tikriausiai neturėtų lėšų. Anot jo, šiuo metu yra kitų svarbesnių strateginių projektų, kurie turėtų būti finansuojami iš valstybės lėšų.

Vilniaus meras Artūras Zuokas yra inicijavęs greitojo tramvajaus linijos Santariškės-Geležinkelio stotis projektą ir dar pernai gegužę teigė, jog jis jau parengtas, o iki 2013 metų pabaigos miesto valdžia žadėjo skelbti jo statybos konkursą.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas