Žieminių padangų abėcėlė (1)

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Linas Jocius / Panevėžio balsas

2011-12-11 10:57

Pasiruošimą šaltajam sezonui būtina pradėti nuo padangų keitimo – ir tą jau reikėjo padaryti lapkričio pradžioje.

Nuo lapkričio 10 dienos šalies keliuose draudžiama važiuoti su vasarinėmis padangomis – tą kasmet primena Susisiekimo ministerija. Vis dėlto jas keisti patartina ne paskutinę minutę, kai dėl prastų kelio sąlygų kyla didesnė grėsmė patekti į eismo įvykius, o kuo anksčiau, kai padangų keitimo pikas dar neprasidėjęs.

Padangos dėvisi nevienodai, todėl daugelis vairuotojų taupydami pinigus keičia tik labiau susidėvėjusias. Kadangi mašinos priekinės ašies ratų padangos susidėvi greičiau, jos keičiamos dažniau. Taip atsitinka dėl to, kad joms tenka didesnė apkrova stabdant bei atliekant posūkius. Tačiau reikia atsiminti, jog užpakalinės ašies padangos privalo turėti gilesnį protektoriaus raštą. Manoma, kad jei automobilio priekinės ašies padangos dėvisi greičiau, nusipirkus naują porą padangų reikia dėti ant priekinės ašies. Deja, tai klaidinga nuomonė. Tokiu atveju užpakalinė automobilio dalis prasčiau sukibs su kelio danga. Be to, važiuojant snieguotu ar šlapiu keliu ir atliekant posūkius, užpakalinė automobilio dalis gali prarasti stabilumą ir mašina taps nevaldoma. Todėl pirmiausia rekomenduojama pakeisti užpakalinės ašies padangas, o senąsias perkelti į priekį.

Vargu ar kas žino, kad žieminės padangos esant 10 laipsnių šalčiui praranda savo gerąsias savybes. Minkštos gumos mišinys taip sukietėja ir praranda elastingumą, kad mažai kuo besiskiria nuo vasarinių. Automobilis praranda važiavimo dinamiškumą. Lieka vienintelis padangų privalumas – protektoriaus raštas. Nuo jo priklauso, ar ratai gerai sukibs su kelio danga važiuojant snieguotu ar apledėjusiu keliu.

Kokios būna žieminės padangos?

Visas žiemines padangas galima suskirstyti į: dygliuotas (arba dygliuojamas), minkštojo mišinio (arba „skandinaviško“ tipo), kietojo mišinio.

Puikus sukibimas su apledėjusia kelio danga yra neabejotinas dygliuotų padangų pranašumas. Tai ne mažiau kaip 10 metrų trumpesnis stabdymo kelias, palyginti su minkštojo mišinio ar kietojo mišinio padangomis. Šis skirtumas gaunamas stabdant 50 kilometrų per valandą greičiu važiuojantį automobilį iki visiško sustojimo.

Padangų dygliai padeda valdyti automobilį posūkiuose. Taupantiesiems galima pridurti, kad dygliuotas padangas eksploatuosite bent sezonu ilgiau nei nedygliuotas.

Nors esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms žiemą dygliuotų padangų privalumai akivaizdūs, jų naudojimas daugelyje šalių yra apribotas. Lietuvoje taip pat diskutuojama dėl dygliuotų padangų naudojimo tikslingumo. Taip yra dėl to, kad, nesant ledo ar kietos sniego dangos, dygliuotos padangos ardo kelio dangą, yra gerokai triukšmingesnės, palyginti su kitų tipų padangomis, mažiau efektyvios nei kietojo mišinio padangos stabdant esant šlapiai asfalto dangai.

Straipsnio puslapiai:

- Linas Jocius

Panevėžio balsas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas