M. Kriščiūnas: verslo pradžiai svarbiausia – komanda

Portalo ir savaitraščio „Ekonomika.lt“ surengtoje diskusijoje „startoNOMIKA“ savo sėkmės istorija dalinosi vartotojų poreikius atitinkančio turinio socialiniuose tinkluose suradimo tarnybos „Pinevio“ bendraįkūrėjas Mindaugas Kriščiūnas.

„Pinevio“ yra filtras, kuris pasirūpina, kad jūs gautumėte pačias įdomiausias ir jums aktualiausias žinutes iš socialinių tinklų“, - savo sukurtą produktą trumpai pristatė diskusijos dalyvis.

„Baigę universitetus su savo kolega Daumantu (Dvilinsku – „Pinevio“ bendraįkūrėju - aut. past.) atsidūrėme sudėtingoje, bet unikalioje pozicijoje – karjeros centrų darbuotojai mus įvertino kaip virtualiai neįdarbinamus“, - savo patirtimi dalinosi M. Kriščiūnas.

„Beieškant darbo iš dangaus nukrito pasiūlymas dirbti verslo plėtotojais vienoje interneto kompanijoje, - pasakojo „Pinevio“ bendraįkūrėjas. – Tačiau netrukus susidūrėme su problema socialiniuose tinkluose, kad 99 proc. internete randamos informacijos yra neaktuali ir nenaudinga reikiamu momentu.“

Vėliau vaikinai pradėjo kurti filtrą, kuris galėtų vartotojams pateikti aktualiausias naujienas ar žinutes. „Tuomet patekome į programą „Institute of Digital Innovation“, kuriame gavome šiek tiek finansavimo, mus prižiūrėję mentoriai skatindavo susimąstyti, ko reikia vartotojams, ko reikia žmonėms, kurie galbūt norėtų investuoti į šį produktą, ir kaip sukurti vartotojams tam tikrą vertę“, - tęsė M. Kriščiūnas.

Po to vaikinams pavyko susirasti programą „The Difference Engine“, kurioje sugebėjo išgryninti preliminarų verslo modelį, preliminarius klientus ir sukurti programos prototipą. Vėliau buvo bandoma Europoje pritraukti kuo daugiau dėmesio, tačiau, pasak „Pinevio“ bendraįkūrėjo, idėja buvo pernelyg pažangi, pernelyg drąsi Europos investuotojams.

„Tuomet susidūrėme su problema, nes nežinojome, kur link toliau judėti – mums baigėsi pinigai, sukurtas prototipas negalėjo toliau judėti ir buvome priversti vėl ieškotis darbo, tačiau tai daryti buvo sunku, kadangi į projektą buvo įdėta daug darbo ir įžvalgų“, - apie iškilusius sunkumus pasakojo M. Kriščiūnas.

Kaip tik tuo metu vaikinams vėl nusišypsojo sėkmė ir juos surado Silicio slėnyje vykstančios konferencijos „DEMO“ organizatoriai, kurie susidomėjo vaikinų kuriamu projektu. Praėjusių metų rugpjūčio mėnesį „Pinevio“ projektas buvo pristatytas šioje konferencijoje ir vaikinai sulaukė nemažo investuotojų dėmesio.

„Vienas angelas investuotojas susidomėjo mūsų asmenybėmis, įžvalga ir verslo sprendimų aštrumu ir skyrė mums finansavimą, - savo sėkmės istorija dalinosi M. Kriščiūnas. – Tuomet Silicio slėnyje pradėjome plėsti savo pažinčių ir investuotojų ratą.“

Galiausiai „Pinevio“ buvo pristatytas neseniai Vilniuje vykusioje „Startup Monthly“ konferencijoje. Šiuo metu produktu naudojasi 600 vartotojų. M. Kriščiūnas atskleidė, kad pirmoji „Pinevio“ versija susilaukė įvairių atsiliepimų, o dalyvaudami įvairiose konferencijoje ir sukaupę patarimų, kaip patobulinti savo produktą, vaikinai šiuo metu kuria antrąją versiją.

Norintiems kurti „startup‘us“ M. Kriščiūnas atskleidė keletą patarimų. „Svarbiausia yra ne idėja ar unikali įžvalga, o komanda, kurią jūs suburiate aplink save“, - „startoNOMIKA“ konferencijoje kalbėjo „Pinevio“ bendraįkūrėjas. Anot vaikino, taip pat svarbu turėti mentorių komandą, kuri jūsų kuriamam verslui gali suteikti ne tik naudingų patarimų, tačiau ir patikimumo bei naudingų pažinčių.

„Ekonomika.lt“ pradeda diskusijų ciklą *NOMIKA, kurio metu kas mėnesį bus organizuojamos diskusijos ir pašnekesiai aktualiomis temomis. Ateityje ketinama rengti diskusijas energetikos, transporto, nekilnojamojo turto, socialinio verslo ir kitomis temomis.

 

 

URL

http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/m-krisciunas-verslo-pradziai-svarbiausia-komanda-24496.html