LiMA: marketingas turi būti nukreiptas į žmogiškąsias vertybes


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2011-03-08 11:39

Rinkos tyrimų bendrovės „Socialinės informacijos centras" (SIC) tyrimo duomenimis, du trečdaliai žmonių Lietuvoje vis dar taupo „juodai dienai“, dėl to įmonės savo komunikacijoje turėtų siekti saugumo ir artumo vartotojui įvaizdžio. Žmonėms šiuo metu reikia emocinio komforto, kurį jie tikisi gauti rinkdamiesi patikimus prekės ženklus, o pirkimo priežastimi turi tapti ne įprotis, bet kiti motyvai – apie tai diskutuota Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) surengtose konferencijose „LiMA Day Šiauliai“ ir „LiMA Day Klaipėda“.

„Pokriziniu periodu vartotojai ir toliau ieškos prieglobsčio patikimuose prekės ženkluose, todėl ir komunikacija turi būti nukreipta į saugumą, palaikymą bei kitas žmonėms artimas vertybes, – sako SIC tyrimų strategijų vadovė Rūta Gaudiešienė. – Naujos eros vartotojas bėga nuo streso ir baimių, todėl pozityvios žinutės apie bendradarbiavimą, atsakingumą, etiką šiuo metu yra aktualiausios“. R. Gaudiešienės teigimu, 2011 metais teigiamą įmonių įvaizdį labiausiai kurs išskirtinio dėmesio paslaugų kokybei, įrangos modernizavimo, rūpinimosi aplinkosauga, greito problemų sprendimo, skaidrios kainos komunikacija. Tuo metu žinutės apie įmonės finansinę sėkmę gali turėti net neigiamos įtakos įvaizdžiui, jei bendrovės klientai yra plačioji visuomenė.

SIC tyrimo duomenimis, 93 proc. vidutines ir aukštesnes pajamas gaunančių lietuvių šiandien taupymą išskiria kaip vertybę. Taip pat 80 proc. vartotojų atsisako visų ne pirmos būtinybės pirkinių, tačiau net 58 proc. jų vis dėlto netaupo kokybės sąskaita, kai perka ilgalaikės vertės daiktus. Daugiau nei pusė aukštesnes pajamas gaunančių Lietuvos gyventojų (53 proc.) sutinka, kad dabar yra geriausias laikas įsigyti tikrai kokybiškus, brangius daiktus gerokai pigiau.

LiMA valdybos pirmininko Simono Bartkaus teigimu, šiuo laikotarpiu įmonės turėtų keisti savo marketingo kryptis – nuo veiksmų, skirtų klientams pritraukti, pereiti prie jiems išlaikyti ir ilgalaikiams ryšiams sukurti skirtos strategijos. „Įmonės turi suprasti, jog jų klientams šiuo metu kaip niekada svarbu ne tik gauti puikią kokybę už žemą kainą, tačiau jie taip pat atkreipia dėmesį ir į kompanijos reputaciją: veiklos skaidrumą, vertybes, socialinę atsakomybę“.

„LiMA Day“ konferencijų metu diskutuota, jog kuriant produkto komunikacijos strategiją, atspirties tašku turėtų būti žmogus, o ne pats produktas. „Žmogiška reklama nepertraukia žmogaus, o jį įtraukia, nesako žmogui ką jam reikia daryti, tačiau „kalbasi“ su juo, nereikalauja dėmesio, bet gerbia žmogaus laiką ir už jį atsilygina“, – sako agentūros „Milk" kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius.

 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas